środa, 15 czerwca 2011

Test ciagnika TYM T603 ST cz2

WOM uruchamiany elektrohydraulicznie.
Prędkość WOM wybiera się dźwignią z lewej strony fotela traktorzysty. Zmiana odbywa się bezproblemowo. Po prawej stronie deski rozdzielczej wybiera się pokrętłem tryb pracy manualny lub automatyczny. WOM uruchamia się elektrohydraulicznym przyciskiem, który znajduje się obok dźwigni rewersu po lewej stronie koło kierowniczy. Na desce rozdzielczej nie ma elektronicznego licznika prędkości WOM, ale na obrotomierzu zaznaczone są punkty, przy których osiągana jest pożądana prędkość WOM. W testowanym modelu przedni napęd włączany był mechanicznie. Niestety, na desce rozdzielczej nie zapala się kontrolka informująca, że napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła. Blokada tylnego mostu włączana jest również mechanicznie. Jej pedał jest wysunięty dość daleko do tyłu i umieszczony w górę, więc nie jest to dogodna pozycja. Przedni most wyposażony jest w zwolnice stożkowe. Zapewne przyczyniło się do zwrotności ciągnika. Średnie zawracanie testowanego ciągnika wynosi 8,24 m. Traktory Tym pracują w korei na polach ryżowych, z tego względu przedni most jest niemal hermetyczny. Nie wymaga smarowania. Trzeba w nim co 600h wymieniać olej (16,4l).
Udźwig podnośnika Tyma wynosi 2360 kg. podnośnik obsługiwany jest mechanicznie. Obok dźwigni unoszenia znajduje się duża i czytelna skala. Poza tym wysokość i głębokość pracy można regulować przesuwnymi ogranicznikami. Dźwignia zmiany pracy siłowej i pływającej jest zbyt blisko fotela kierowcy. Końcówki ramion podnośnika standardowo wyposażone są w zaczepy hakowe 2 kat. Stabilizatory boczne ramion podnośnika wyposażone są w otwory i sworznie zabezpieczające. Dokładnej regulacji na sztywno dokonuje się po wkręceniu gwintu. Regulacja długości obu wieszaków nie sprawia problemów i odbywa się za pomocą śruby rzymskiej.
Traktor może pochwalić się bogato wyposażonym układem hydraulicznym. Z tyłu do dyspozycji są trzy dwukierunkowe rozdzielacze. Z zewnątrz nie są one oznaczone w żaden sposób. Za to w kabinie jest naklejka z rozmieszczeniem gniazd i numeracją cyfrową. Jeden z zaworów posiada pozycję stałego wydatku, przydatną do napędzania silników hydraulicznych. Żaden z rozdzielaczy nie ma regulacji przepływającego oleju. Ciągnik ma dwie pompy, pierwsza z nich zasila układ wspomagania kierowniczego 16l/min. Druga plus traktorowi można przyznać za standardowo oferowany dodatkowy, dwusekcyjny rozdzielacz hydrauliczny. Umieszczono go pod kabiną, za schodami po prawej stronie. W kabinie znajduje się joystick do jego obsługi. Dzięki dodatkowemu rozdzielaczowi ciągnik jest przygotowany do montażu ładowacza czołowego. Mało tego, na traktorze znajdują się konsole, do których montuje się ładowacza. Kabina wywiera pozytywne wrażenie. Standardowo jest ona wyposażona w klimatyzacje i instalację radiową. Patrząc patrząc na niego z daleka ma się wrażenie że jest w środku mało miejsca. Jest to złudzenie , ponieważ w kabinie jest stosunkowo duża w odniesieniu do całego ciągnika. Jej szerokość we wnętrzu wynosi 108 cm a długość 134 cm. Taka wielkość kabiny mogły by pozazdrościć nie jeden ciągnik klasy 100 KM. Wnętrze utrzymane jest w ciemnej tonacji. Boczne obicia na błotnikach są koloru ciemnoszarego i można je myć wodą. Widoczność na boki jest bardzo dobra bo błotnik kół tylnych niewiele wystaje na zewnątrz. Również widoczność z przodu jest bardzo dobra. Niewielka ścięta maska i tłumik ułożony poziomo z lewej strony nie zakłócając pola widzenia. Jedyne widoczność do tyłu jest nieco ograniczona przez poprzeczną belkę. Żeby zobaczyć końcówki ramion trzeba unieść się z fotela. Kolumna kierownicza regulowana jest tylko w płaszczyźnie poziomej. Deska rozdzielcza jest przejrzysta. W kabinie brakuje zamykanych schowków, do których można by było włożyć dokumenty. Na prawej konsoli znajduje się tylko zagłębienie na telefon komórkowy i uchwyt na napoje. Tym T603 ST to dobrze wyposażony ciągnik jak na ten przedział mocy. Niewątpliwie jego dużym plusem jest miękka i przyjemna praca silnika. Ciągnik objęty jest gwarancją na 2 lata lub 1500 mth pracy. Na silnik producent daje 3 lata gwarancji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz